Смяна на водомер
При установена повреда, неточно отчитане, изтекъл срок за проверка на индивидуалния водомер или по желание на потребителя е налице възможност той да бъде заменен с нов за негова сметка. Това може да се случи по два начина:
1. ВиК Ямбол осигурява комплексна услуга за сметка на потребителите, която включва демонтаж на стар индивидуален водомер, монтаж и пломбиране на нов индивидуален водомер.
В този случай потребителят поема ангажимент да закупи и достави нов водомер, да осигури достъп на служител на ВиК Ямбол за извършване на демонтаж, монтаж и пломбиране на новия уред. Необходимо е потребителят предварително да посети наш офис, за да закупи нов водомер или да регистрира вече закупения от него, както и за да заяви извършването на демонтаж, монтаж и пломбиране на новия уред.
2. Считано от 21 октомври 2024 г. потребителите разполагат с възможност да заявят чрез телефонно обаждане мобилна комплексна услуга, която да бъде извършена в удобно за тях време и на посочен от тях адрес чрез посещение на професионален водопроводчик с оборудван автомобил.
Услугата включва:
-
-
-
- демонтаж на стар водомер;
- доставка на нов водомер, включително такъв с възможност за дистанционно отчитане;
- монтаж и пломбиране на новия водомер;
- придвижване на всички документи към ВиК Ямбол, без нужда потребителят да посещава наш офис.
-
-
Възможност за плащане в брой или чрез банкова карта на ПОС терминал.
Услугата се извършва в сътрудничество с „Вик Експерт“ ООД.
Телефон за заявка:
От кои нормативни актове се води ВиК Ямбол в работата си?
Каква е разликата между общ и индивидуален водомер?
Общите водомери измерват цялото подадено количество вода в сградите етажна собственост. Индивидуалните водомери дават информация за консумацията на вода във всеки отделен обект от етажната собственост.
Чия собственост и отговорност са индивидуалните водомери?
Доставката, монтажът, проверката, поддържането и ремонтът на индивидуалните водомери са задължение на потребителите.
От къде може да бъде закупен нов водомер?
От ВиК Ямбол или от друг доставчик по ваш избор. Налице е възможност да заявите смяна на водомер по телефона, при което до адреса ви да бъде доставен нов уред. Повече информация може да намерите тук.
През какъв период от време индивидуалният водомер подлежи на проверка?
Периодичните проверки на индивидуалните водомери се извършват през 10 години по искане и за сметка на потребителите.
Какво следва, ако водомерът не е проверен в законовия срок или има повреда?
В случай че вашият индивидуален водомер е извън метрологична годност или има установена повреда, пред вас стоят възможностите да бъде проверен, отремонтиран или сменен с нов водомер.